Projektek

Magyarországon manapság a fúziós és akvizíciós piac (M&A) soha nem látott dinamikai csúcsot él át.Köszönhető ez a hazai vállalatok tulajdonosi demográfiájának, a felfutó startup cégek fejlődésének, és a nagy számban tőkeakkumulációval rendelkező kockázati tőkéseknek. Ezen kutatási projekt keretében vállalati érték elemzést végzünk innovatív vállalat értékelési módszerekkel, valamint M&…


Mind a nemzetközi, mind pedig a hazai tőkepiacokon újabb és újabb tőkebevonási megoldások jelennek meg. Ezen kutatás során egy innovatív tőkepiacot létrehozó és üzemeltető startup cég számára készítünk piaci, gazdasági elemzéseket, melyek segítik a piac és a piacon megjelenő szereplők gazdasági tájékozódását.


Multinacionális vállalatok hazai leányvállalatai számára egyre nagyobb kihívást jelent a munkaerőpiaci helyzet problematikája. Ezeknél a vállalatoknál a megoldást nem központilag, ahnem decentralizált módon kívánják megoldani, melyhez a szükséges szaktudás sok esetben korlátosan áll rendelkezésre. Ezen vállalatok számára készítünk egy olyan rendszer folyamatot, mely a helyi és a környező…


A hazai KKV szegmensben az árfolyamkitettség, a vállalatok fokozódó külpiaci aktivitásából adódóan egyre jelentősebb kihívást jelent. Ez fokozottan probléma azon vállalatoknál, melyeknél nemcsak a késztermék, hanem az alkatrész is külföldről érkezik. A kutatás során egy olyan vállalatspecifikus rendsazer kerül kidolgozásra, mely képes kezelni az Input-Output oldali árfolyamkockázatokat is.


A gyors vállalati növekedés, a turbulens IT piaci szegmens nehezen követhetővé tette a vállati pénzügyi folyamatokat, kontrolling folyamatokat, következésképpen a vállalati érték nyomon követését. Ez az általános, KKV szektorban jellemző probléma sok esetben vállalatspecifikus megoldást kíván. A vállalati karakterisztikához illeszkedő megoldáshoz mély, részletes vállalati elemzésre, kutatásra…


A projekt kis- és nagykereskedelemben érdekelt élelmiszerlánc termék teljesítmény mérésének problematikájával foglalkozik. A sajátmárkás termék, a partner megítélése szerint nem az elvárt eredményt produkálja, mely okát a hagyományos kutatási módszerekkel már nem lehet megállapítani. A KTK-n működő CoreLab kutatócsoportja, hallgatók bevonásával szemkamerás eszköz segítségével folytat olyan…


A kutatási partner célkitűzése, hogy a jelenleg kiszolgált piaci szegmens mellett további, eddig még az ügyfél portfolioban nem lévő szegmenseket is bevonjon. A kutatás során a piac bővítési folyamat ütemezését az ütemeken belüli szakmai tartalmak, akciók meghatározása a cél, szofisztikált felmérési módszerek segítségével. A kutatási projektben hallgatói csoportok is részt vesznek a PTE KTK…


Hidrogén alapú tüzelőanyag cellával működő elektromos kishajó piacra vezetéséhez kapcsolódóan egy közös kutatás kerül megvalósításra. A kutatás során az elterjedés lehetőségeit és piacpotenciál mértékét, a vásárlók jellemzőit kívánjuk feltárni…